Varene som tilbys på nettstedet selges ikke av nettstedets eier, men av selgeren. Ved kjøp av varer inngås det en kontrakt mellom kjøperen og selgeren. Nettstedets eier er derfor ikke direkte involvert i denne salgsavtalen. Vilkårene og betingelsene som gjelder mellom selger og kjøper, er inkludert i dette dokumentet for enkelhets skyld. Vær oppmerksom på at disse vilkårene og betingelsene gjelder spesifikt mellom kjøper og selger og ikke kan påberopes overfor nettstedets eier.

Hvis selgeren er basert i et EU-land, Norge, Liechtenstein eller Island, gjelder det europeiske fjernsalgsdirektivet. Dette direktivet dekker ulike rettigheter og garantier, inkludert følgende:

Selger må gi kjøper tydelig og skriftlig informasjon om skatter, betaling, levering og kontraktsgjennomføring.

Bestillingen din vil bli levert innen 30 dager, med mindre vi har avtalt en annen tidsramme med deg. Hvis varen du bestilte ikke lenger er tilgjengelig, gir vi deg beskjed om dette. Eventuelle betalinger du har gjort, vil bli refundert innen 30 dager, med mindre vi tilbyr deg en lignende vare i stedet.

Kjøpere har rett til å kansellere kjøpet innen minst fjorten dager uten å måtte oppgi noen grunn. Hvis det har påløpt fraktkostnader, er disse kjøperens ansvar. Eventuelle betalinger skal refunderes innen tretti dager.

Artikkel 1 - Definisjoner

I disse formidlingsbetingelsene forstås følgende begreper som:

Nettsted: den oppgitte plattformen tilgjengelig via theneonsfeer.com, inkludert alle relaterte underdomener.

Eier av nettstedet: selskapet NEONSFEER EU B.V. , lokalisert på Bruistensingel 400, 5232 AG, 's-Hertogenbosch, med handelskammernummer 93352557.

Kjøper: den personen som foretar et kjøp på ovennevnte nettsted.

Selger: en forretningsenhet som selger løsøre til kjøperen, enten som produsent eller som næringsdrivende.

Artikkel 2 - Kjøperens rettigheter

Hvis selgeren er basert i et EU-land, Norge, Liechtenstein eller Island, gjelder det europeiske fjernsalgsdirektivet. Dette direktivet omfatter følgende rettigheter og garantier:

Selgeren må gi kjøperen tydelig og skriftlig informasjon om avgifter, betaling, levering og kontraktsgjennomføring.

Kjøperen skal motta bestillingen innen 30 dager, med mindre en annen tidsramme er avtalt med selgeren. Hvis den spesifikke varen ikke lenger er tilgjengelig, må selgeren informere kjøperen om dette. Eventuelle (del)betalinger skal refunderes innen 30 dager, med mindre selgeren tilbyr en tilsvarende vare.

Kjøperen har angrerett, noe som betyr at kjøperen kan heve kjøpet innen minst fjorten dager uten å oppgi noen grunn. Eventuelle fraktkostnader som påløper vil være kjøperens ansvar. Eventuelle (delvise) betalinger skal refunderes innen tretti dager.

Artikkel 3 - Formidlingstjenestens art

Løsøre som tilbys på nettstedet selges ikke av eieren av nettstedet, men av selgeren. Ved kjøp av løsørevarer inngås det derfor en kontrakt mellom kjøperen og selgeren. Nettstedets eier er ikke part i denne salgsavtalen.

Gjennom nettstedet kjøpes visse løsøregjenstander fra tredjeparter, uavhengig av om de befinner seg i EU eller ikke.

Tjenesten som leveres av nettstedets eier er en formidlingstjeneste som leveres til en tredjepart. Ved bestilling av løsøre gjennom Nettstedet er Nettstedets eier autorisert til å opptre som mellommann, på vegne av Kjøperen og for Kjøperens regning, for å legge inn en bestilling hos den faktiske Selgeren av de respektive løsøregjenstandene.

Hvis den faktiske selgeren befinner seg utenfor USA, og de aktuelle løsøregjenstandene derfor må importeres, vil dette bli gjort i kjøperens navn. Ekstra kostnader, som for eksempel importmoms og fortollingsgebyrer, skal bæres av kjøperen.

Artikkel 4 - Betaling

Betalingsbehandlingen for det kjøpte produktet håndteres av eieren av nettstedet. Nettstedets eier sørger også for betaling til den faktiske selgeren.

Prisene som er oppført på Nettstedet kan avvike fra beløpene som Nettstedets eier har betalt til den faktiske Selgeren. Det er mulig at selgeren får mulighet til å kjøpe produktet til en lavere pris etter at det er kjøpt av kjøperen. I slike tilfeller anses differansen mellom beløpet Kjøperen har betalt og beløpet som er betalt til den faktiske Selgeren, som kompensasjon for formidlingstjenesten som Nettstedseieren har levert til tredjeparten.

Artikkel 5 - Klageprosedyre

Dersom kjøperen er misfornøyd med måten (formidlings)avtalen er gjennomført på, kan dette meddeles til nettstedets eier ved hjelp av kontaktinformasjonen som er oppgitt på nettstedet. Enhver melding fra kjøperen vil bli håndtert av nettstedseieren med den største omhu og så snart som mulig. Eieren av nettstedet vil gi kjøperen et substansielt svar innen maksimalt fjorten dager etter mottak av rapporten.

Hvis kjøperen er misfornøyd med prosedyren nevnt i punkt 1 i denne artikkelen, kan vedkommende henvende seg til tvisteløsningsorganet til den europeiske ODR-plattformen. (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Generelle vilkår og betingelser

Artikkel 1 - Definisjoner

I disse vilkårene og betingelsene bruker vi følgende begreper:

Tilleggsavtale: Når du kjøper produkter, digitalt innhold eller tjenester knyttet til en ekstern avtale, og disse varene, det digitale innholdet eller tjenestene leveres av virksomheten eller en tredjepart basert på en avtale mellom denne tredjeparten og virksomheten.

Avkjølingsperiode: Tidsrammen du har til å ombestemme deg om avtalen.

Forbruker: Du, den fysiske personen som ikke driver forretning, handel eller håndverk, og som inngår en avtale med oss.

Dag: En hvilken som helst dag i kalenderen.

Digitalt innhold: Informasjon som er opprettet og levert i digital form.

Kontinuerlig transaksjon: En avtale om en serie produkter og/eller tjenester der leverings- og/eller akseptforpliktelsene er spredt over tid.

Varig databærer: Ethvert verktøy som gjør det mulig for deg eller oss å lagre informasjon som er beregnet på deg på en måte som tillater fremtidig tilgang og uendret gjengivelse av den lagrede informasjonen, inkludert e-post.

Rett til tilbaketrekking: Din mulighet til å trekke deg fra den eksterne avtalen i løpet av angrefristen.

Modellskjema for tilbaketrekking: Skjemaet vi stiller til rådighet for deg hvis du vil benytte deg av angreretten din.

Virksomhet: Oss, den fysiske personen eller juridiske enheten som tilbyr produkter og/eller (tilgang til) digitalt innhold og/eller tjenester eksternt til forbrukere.

Ekstern avtale: En avtale der vi bruker en eller flere fjernkommunikasjonsteknikker, som en del av et system organisert av oss for fjernsalg av produkter og/eller tjenester, frem til avtalen er inngått.

Fjernkommunikasjonsteknikk: Et verktøy som kan brukes til å inngå en fjernavtale uten at du og vi er på samme sted til samme tid.

Disse generelle vilkårene og betingelsene: Disse spesifikke vilkårene og betingelsene fra oss.

Artikkel 2 - Forretningsidentitet

Neon Vibes nettbutikk

Adresse: 6 5331RC Kerkdriel 6 5331RC Kerkdriel

info@theneonsfeer.com

KVK-nummer 80462030

Artikkel 3 - Anvendelighet

Disse generelle vilkårene gjelder for alle våre tilbud og eventuelle eksterne avtaler og bestillinger mellom oss og deg.

Før du inngår en ekstern avtale, vil vi gi deg teksten til disse generelle vilkårene og betingelsene. Hvis det ikke er rimelig mulig, vil vi gi deg beskjed om hvor du kan få tilgang til dem og sende dem til deg på forespørsel, kostnadsfritt.

Hvis den eksterne avtalen er inngått elektronisk, kan vi gi deg disse generelle vilkårene elektronisk på en måte som gjør at du enkelt kan lagre dem for fremtidig bruk. Hvis det ikke er mulig, informerer vi deg om hvor du kan finne dem elektronisk og sender dem til deg kostnadsfritt.

Hvis det finnes spesifikke produkt- eller tjenestevilkår som også gjelder ved siden av disse generelle vilkårene, kan du alltid basere deg på den bestemmelsen som er mest fordelaktig for deg i tilfelle motstridende vilkår.

Hvis en bestemmelse i disse generelle vilkårene blir erklært ugyldig eller delvis ødelagt, vil resten av disse vilkårene fortsatt være gjeldende. Vi vil erstatte den ugyldige eller ødelagte bestemmelsen med en bestemmelse som kommer så nær den opprinnelige hensikten som mulig.

Eventuelle situasjoner som ikke dekkes av disse generelle vilkårene, vil bli vurdert basert på disse generelle vilkårene.

Eventuelle uklarheter om tolkningen eller innholdet i en eller flere av bestemmelsene i våre vilkår og betingelser skal tolkes i samsvar med disse generelle vilkårene og betingelsene.

Artikkel 4 - Tilbudet

Hvis et tilbud har begrenset varighet eller er underlagt betingelser, vil vi eksplisitt nevne dette i tilbudet.

Våre tilbud er ikke bindende. Vi forbeholder oss retten til å endre og tilpasse tilbudene våre.

Våre tilbud inneholder en beskrivelse av produktene og/eller tjenestene som tilbys, som alltid er fullstendig og nøyaktig. Hvis vi bruker bilder som antyder at de representerer det tilbudte produktet, vil de være en sann representasjon av de tilbudte produktene og/eller tjenestene. Åpenbare feil eller mangler i tilbudet binder oss ikke.

Bilder av produkter er en sannferdig fremstilling av de tilbudte produktene. Vi kan imidlertid ikke garantere at de viste fargene stemmer helt overens med de virkelige fargene på produktene.

Hvert tilbud inneholder informasjon som gjør det klart for deg hvilke rettigheter og plikter du har når du aksepterer tilbudet. Dette gjelder spesielt:

Prisen, inkludert skatter og avgifter.

Eventuelle fraktkostnader.

Hvordan avtalen vil bli inngått og hvilke skritt som er nødvendige for det.

Hvorvidt prisen for fjernkommunikasjon vil variere hvis kostnadene ved bruk av fjernkommunikasjonsteknologi beregnes på en annen måte enn den vanlige basissatsen for den brukte kommunikasjonsmetoden.

Om avtalen skal arkiveres etter at den er inngått, og hvordan forbrukerne i så fall kan få tilgang til den.

Minimum varighet av en fjernsalgsavtale i tilfelle av en langsiktig transaksjon.

Anvendelsen av angreretten.

Metoden for betaling, levering og gjennomføring av avtalen.

Artikkel 5 - Avtaleinngåelsen

Avtalen er etablert, med forbehold om det som er angitt i punkt 4, i det øyeblikket forbrukeren aksepterer tilbudet og oppfyller de angitte vilkårene.

Hvis forbrukeren godtar tilbudet elektronisk, bekrefter entreprenøren umiddelbart mottakelsen av aksept elektronisk. Inntil entreprenøren bekrefter mottakelsen av denne aksepten, kan forbrukeren kansellere avtalen.

Hvis avtalen inngås elektronisk, tar entreprenøren passende tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre elektronisk overføring av data og sikrer et sikkert webmiljø. Hvis forbrukeren kan foreta elektroniske betalinger, vil entreprenøren ta passende sikkerhetstiltak for dette formålet.

Innenfor de juridiske rammene kan entreprenøren vurdere om forbrukeren kan oppfylle sine betalingsforpliktelser og vurdere alle relevante fakta og faktorer for en ansvarlig fjernavtale. Hvis entreprenøren, basert på denne vurderingen, har gyldige grunner til ikke å inngå avtalen, har de rett til å avvise en ordre eller knytte spesielle betingelser til utførelsen, og gi en begrunnet forklaring.

Entreprenøren vil gi forbrukeren følgende informasjon skriftlig eller på en slik måte at forbrukeren enkelt kan lagre den på en holdbar databærer, senest ved levering av produktet, tjenesten eller det digitale innholdet:

Besøksadressen til entreprenørens etablering der forbrukeren kan sende inn klager;

Vilkårene og betingelsene for å utøve angreretten, eller en tydelig erklæring om utelukkelse av angreretten;

Informasjon om garantier og eksisterende tjenester etter kjøpet;

Prisen, inkludert avgifter, for produktet, tjenesten eller det digitale innholdet;

Leveringskostnader, hvis det er aktuelt;

Metoden for betaling, levering eller gjennomføring av den eksterne avtalen;

Vilkår for oppsigelse av avtalen dersom den har en varighet på mer enn ett år eller er tidsubestemt;

Hvis forbrukeren har angrerett, angrerettskjemaet.

I tilfelle av en pågående transaksjon gjelder bestemmelsen i forrige avsnitt bare for den første leveransen.

Artikkel 6 - Angrerett

For kjøp av produkter:

Forbrukeren har muligheten til å kansellere avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter mottak av produktene. Vær oppmerksom på at angreretten ikke gjelder for skreddersydde produkter.

Angrefristen starter dagen etter at forbrukeren mottar produktet eller når en representant utpekt av forbrukeren og kjent for selgeren mottar produktet.

I følgende tilfeller:

Hvis forbrukeren har bestilt flere produkter i én og samme bestilling, begynner angrefristen å løpe den dagen forbrukeren eller en tredjeperson utpekt av denne mottar det siste produktet. Selgeren kan avvise en bestilling av flere produkter med ulik leveringstid, forutsatt at de tydelig har informert forbrukeren om dette før bestillingsprosessen.

Dersom en vare leveres i flere forsendelser eller deler, begynner angrefristen å løpe den dagen forbrukeren eller en tredjepart utpekt av dem mottar den siste forsendelsen eller delen.

Ved avtale om regelmessig levering av produkter over en bestemt periode, begynner angrefristen å løpe den dagen forbrukeren eller en tredjepart utpekt av denne mottar det første produktet.

For tjenester og digitalt innhold som leveres uten et fysisk medium:

Hvis en tjenesteavtale eller en avtale om levering av digitalt innhold uten et fysisk medium ikke leveres på et fysisk medium, kan forbrukeren angre på avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn. Fristen på 14 dager begynner å løpe dagen etter at avtalen er inngått.

Forlenget angrefrist for varer, tjenester og digitalt innhold uten fysisk medium ved manglende informasjon om angreretten:

Hvis selgeren ikke har gitt forbrukeren de lovpålagte opplysningene om angreretten eller angrerettskjemaet, utløper angrefristen tolv måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen som er fastsatt i henhold til de foregående avsnittene i denne artikkelen.

Hvis selgeren gir forbrukeren informasjonen nevnt i forrige avsnitt innen tolv måneder etter at den opprinnelige angrefristen begynte å løpe, utløper angrefristen 14 dager etter den dagen forbrukeren mottar denne informasjonen.

I angrerettstiden skal forbrukeren håndtere produktet og emballasjen med forsiktighet. De skal kun pakke ut eller bruke produktet i den grad det er nødvendig for å avgjøre om de ønsker å beholde det. Hvis forbrukeren benytter seg av angreretten, skal han/hun returnere produktet, sammen med alt medfølgende tilbehør og, hvis det er rimelig mulig, i sin opprinnelige stand og emballasje, og følge de rimelige og tydelige instruksjonene som selgeren har gitt.

Hvis forbrukeren ønsker å benytte seg av angreretten, må han eller hun gi selgeren beskjed om dette innen 14 dager etter at produktet er mottatt. Forbrukeren skal gjøre dette ved å bruke angrerettskjemaet. Etter å ha gitt selgeren melding om at angreretten gjøres gjeldende, må forbrukeren returnere varen innen 14 dager. Forbrukeren må fremlegge bevis på at varen ble returnert i tide, for eksempel en fraktkvittering.

Artikkel 7 - Kostnader ved utøvelse av angreretten

Når en forbruker utøver angreretten, skal kostnadene for retur av varene maksimalt bæres av forbrukeren.

Entreprenøren skal refundere kjøpesummen så snart som mulig, men senest 14 dager etter angreretten, ved å bruke samme betalingsmåte som forbrukeren brukte. Forbrukeren må fremlegge bevis på fullstendig retur eller kvittering fra nettbutikken.

Eventuell reduksjon i verdien av produktet på grunn av uforsiktig håndtering skal bæres av forbrukeren. Dette kan ikke påberopes hvis gründeren ikke har gitt all lovpålagt informasjon om angreretten før kjøpsavtalen inngås.

Artikkel 8 - Utelukkelse av angreretten

Utelukkelse av angreretten er bare mulig hvis gründeren tydelig har angitt dette i tilbudet, i det minste i god tid før avtaleinngåelsen, og det gjelder et av produktene som er oppført i avsnitt 2 og 3.

Utelukkelse er bare mulig for følgende produkter:

Produkter laget i henhold til forbrukerens spesifikasjoner av gründeren.

Produkter som tydelig er av personlig karakter.

Produkter som raskt kan forringes eller utløpe

Produkter hvis pris er utsatt for svingninger i finansmarkedet som gründeren ikke har kontroll over.

Løse aviser og magasiner.

Lyd- og videoopptak og dataprogramvare som forbrukeren har åpnet.

Hygieniske produkter som forbrukeren har åpnet forseglingen på.

Utelukkelse er bare mulig for følgende tjenester:

Overnatting, transport, restaurantvirksomhet eller fritidsaktiviteter som skal utføres på en bestemt dato eller i løpet av en bestemt periode.

Tjenester der leveringen er påbegynt med forbrukerens uttrykkelige samtykke før angrefristen er utløpt.

Veddemål og lotterier.

Artikkel 9 - Pris

I løpet av gyldighetsperioden som er angitt i tilbudet, vil prisene på de tilbudte produktene og/eller tjenestene ikke bli økt, med unntak av prisendringer som skyldes endringer i merverdiavgiftssatser.

I avvik fra forrige avsnitt kan entreprenøren tilby produkter eller tjenester hvis priser er gjenstand for svingninger i finansmarkedet og som entreprenøren ikke har noen innflytelse over, med variable priser. Tilbudet skal opplyse om sammenhengen med svingninger og det faktum at eventuelle priser som nevnes er målpriser.

Prisøkninger innen 3 måneder etter avtaleinngåelsen er bare tillatt hvis de er et resultat av lovbestemmelser eller bestemmelser.

Prisøkninger fra 3 måneder etter avtaleinngåelsen er bare tillatt hvis entreprenøren har fastsatt dette og:

Disse er et resultat av lovbestemmelser eller bestemmelser; eller

Forbrukeren har myndighet til å si opp avtalen fra den dagen prisøkningen trer i kraft.

Prisene som er nevnt i tilbudet av produkter eller tjenester inkluderer merverdiavgift.

Det tas forbehold om trykk- og skrivefeil. Det tas ikke ansvar for konsekvensene av trykk- og skrivefeil. I tilfelle trykk- og skrivefeil er entreprenøren ikke forpliktet til å levere produktet til feil pris.

Artikkel 10 - Garanti og samsvar

Entreprenøren garanterer at produktene og / eller tjenestene er i samsvar med avtalen, spesifikasjonene som er nevnt i tilbudet, med rimelige krav til sunnhet og / eller brukervennlighet, og med lovbestemmelser og / eller myndighetsforskrifter som eksisterer på datoen for inngåelsen av avtalen. Hvis det er avtalt, garanterer entreprenøren også at produktet er egnet for normal bruk.

Enhver garanti gitt av entreprenøren, produsenten eller importøren påvirker ikke forbrukerens juridiske rettigheter og krav basert på avtalen. Dette inkluderer eventuelle forpliktelser fra entreprenøren, leverandøren, importøren eller produsenten som gir forbrukeren visse rettigheter eller krav som går utover det som er lovpålagt i tilfelle entreprenøren ikke oppfyller sin del av avtalen.

Eventuelle mangler eller feil leverte produkter må rapporteres skriftlig til entreprenøren innen 4 uker etter levering. Produktene må returneres i originalemballasjen og i ny stand.

Garantien gjelder ikke hvis:

Forbrukeren har reparert eller endret de leverte produktene selv eller fått dem reparert eller endret av tredjeparter.

De leverte produktene har blitt utsatt for unormale forhold eller på annen måte har blitt håndtert uforsiktig eller i strid med entreprenørens instruksjoner og/eller emballasjeinstruksjonene.

Mangelen er helt eller delvis et resultat av forskrifter som myndighetene har eller vil etablere angående arten eller kvaliteten på materialene som brukes.

Ett års garanti gjelder for Neonsfeer-produkter solgt før 1. juli 2022. For alle produkter solgt etter 1. juli 2022 gjelder to års garanti.

Artikkel 11 - Levering og ytelse

Entreprenøren skal utvise den største forsiktighet når han mottar bestillinger på produkter og når han vurderer søknader om levering av tjenester.

Forbrukerens adresse som oppgitt til selskapet skal anses som leveringssted.

Med forbehold om bestemmelsene i artikkel 4 i denne artikkelen, skal selskapet utføre aksepterte bestillinger med behørig hastighet, men ikke senere enn innen 30 dager, med mindre en lengre leveringsperiode er avtalt. Hvis leveringen blir forsinket eller hvis en bestilling ikke kan utføres eller bare delvis kan utføres, skal forbrukeren varsles om dette senest 30 dager etter at bestillingen ble lagt inn. I slike tilfeller har forbrukeren rett til å heve avtalen uten kostnader. Forbrukeren har ikke krav på erstatning.

Alle leveringstider er veiledende. Forbrukeren kan ikke utlede noen rettigheter fra eventuelle angitte tider. Overskridelse av en frist gir ikke forbrukeren rett til erstatning.

I tilfelle oppsigelse i samsvar med punkt 3 i denne artikkelen, skal entreprenøren refundere beløpet som forbrukeren har betalt så snart som mulig, men senest innen 14 dager etter oppsigelse.

Hvis det er umulig å levere et produkt bestilt av forbrukeren, skal entreprenøren gjøre en innsats for å gjøre en erstatningsvare tilgjengelig. Det skal være klart og forståelig at en erstatningsvare blir levert før levering. Når det gjelder erstatningsvarer, kan angreretten ikke utelukkes. Kostnadene for eventuell returforsendelse bæres av entreprenøren.

Risikoen for skade og / eller tap av produkter hviler på gründeren frem til leveringstidspunktet til forbrukeren eller til en tidligere utpekt og gjort kjent representant for gründeren, med mindre annet er eksplisitt avtalt.

Hvis varene ankommer i skadet tilstand til kjøperen, må kjøperen informere selgeren skriftlig innen 72 timer, sammen med foto- eller videobevis for skaden på varene og deres emballasje for verifisering. Hvis kjøperen ikke etterkommer denne anmodningen og ikke overholder denne fristen, vil selgerens forpliktelser opphøre.

Artikkel 12 - Langsiktige transaksjoner: Varighet, oppsigelse og fornyelse

Oppsigelse

Forbrukeren kan når som helst si opp en avtale som er inngått på ubestemt tid, og som tar sikte på regelmessig levering av produkter (inkludert strøm) eller tjenester, i henhold til de avtalte oppsigelsesreglene og med en oppsigelsesfrist på maksimalt én måned.

Forbrukeren kan når som helst si opp en avtale som er inngått for en bestemt periode og som tar sikte på regelmessig levering av produkter (inkludert strøm) eller tjenester når som helst på slutten av den avtalte perioden, underlagt de avtalte oppsigelsesreglene og en oppsigelsestid på ikke mer enn en måned.

Forbrukeren kan si opp avtalene som er nevnt i de foregående avsnittene:

Når som helst, og er ikke begrenset til oppsigelse på et bestemt tidspunkt eller i løpet av en bestemt periode;

På samme måte som de ble inngått av ham;

Alltid med samme oppsigelsestid som entreprenøren har fastsatt for seg selv.

Fornyelse

En kontrakt som er inngått for en bestemt periode og innebærer regelmessig levering av produkter (inkludert strøm) eller tjenester, kan ikke automatisk fornyes eller forlenges med en bestemt varighet.

I motsetning til det forrige punktet kan imidlertid en avtale som er inngått for en bestemt periode, og som innebærer regelmessig levering av daglige, ukentlige eller månedlige aviser og magasiner, automatisk forlenges med maksimalt tre måneder. Dette er tillatt så lenge forbrukeren har mulighet til å si opp den forlengede avtalen ved utløpet av forlengelsesperioden med en oppsigelsesfrist på inntil én måned.

En avtale som er inngått for en bestemt periode og omfatter regelmessig levering av varer eller tjenester, kan bare forlenges automatisk på ubestemt tid dersom forbrukeren har mulighet til å si den opp når som helst med en oppsigelsesfrist på inntil én måned. For avtaler som innebærer regelmessig, men mindre hyppig levering av daglige, ukentlige eller månedlige aviser og magasiner (mindre enn én gang i måneden), kan oppsigelsesfristen være opptil tre måneder.

En avtale med begrenset varighet for regelmessig levering av daglige, ukentlige eller månedlige aviser og magasiner (prøve- eller introduksjonsabonnement) fornyes ikke automatisk og opphører automatisk etter prøve- eller introduksjonsperioden.

Dyrt

Hvis en avtale varer lenger enn ett år, kan forbrukeren si den opp når som helst etter ett år med en oppsigelsesfrist på høyst én måned, med mindre rettferdighet og rimelighet forhindrer oppsigelse før utløpet av den avtalte varigheten.

Artikkel 13 - Betaling

Med mindre annet er avtalt, skal beløpene som forbrukeren skylder, betales innen 7 virkedager fra starten av avkjølingsperioden som nevnt i artikkel 6, avsnitt 1. Hvis det er en tjenesteavtale, begynner denne perioden å løpe etter at forbrukeren har mottatt bekreftelse på avtalen.

Forbrukeren er ansvarlig for straks å melde fra til den næringsdrivende om eventuelle unøyaktigheter i oppgitte eller oppgitte betalingsopplysninger.

Dersom forbrukeren unnlater å betale, har den næringsdrivende, innenfor lovens rammer, rett til å kreve de rimelige kostnadene som tidligere er meddelt forbrukeren.

Artikkel 14 - Klageprosedyre

Den næringsdrivende har en godt publisert klageprosedyre og håndterer klager i samsvar med denne prosedyren.

Klager på gjennomføringen av avtalen må sendes til den næringsdrivende innen rimelig tid etter at forbrukeren har identifisert manglene, og må være fullstendig og tydelig beskrevet.

Klager som sendes til den næringsdrivende vil bli besvart innen 14 dager fra mottaksdato. Dersom en klage krever en påregnelig lengre behandlingstid, skal den næringsdrivende svare innen 14-dagersfristen med en bekreftelse på mottak og en angivelse av når forbrukeren kan forvente et mer utfyllende svar.

Hvis klagen ikke kan løses gjennom en gjensidig avtale, vil den bli en tvist som er kvalifisert for tvisteløsning.

Artikkel 15 - Tvister

For avtaler mellom entreprenøren og forbrukeren som dekkes av disse generelle vilkårene, gjelder bare nederlandsk lov.

Artikkel 16 - Neonsfeer Creation Cutting / Detaljer / UV-klistremerke

For å hjelpe deg med å spare på fraktkostnader og tilby deg konkurransedyktige priser, kan det hende vi må dele neonopprettelsen din i forskjellige deler. Når du har mottatt, kan du enkelt montere neonkreasjonene på veggen din og danne et komplett design.

Vær oppmerksom på at alle neonkreasjoner er håndlagde, så det kan være små variasjoner i detaljer sammenlignet med forhåndsvisningsbildet. På samme måte kan fargene avvike noe fra de som vises på nettstedet, ettersom de er faktiske kundebilder og tidligere fullførte prosjekter. I tillegg kan det hende at vi bruker UV-klistremerker i stedet for LED-strips for visse små detaljer, ettersom LED-utførelse kanskje ikke er mulig for disse intrikate elementene.

Artikkel 17 - Importavgifter og skatter

Importavgifter og skatter for internasjonale forsendelser kan påløpe ved ankomst til destinasjonslandet. Dette varierer fra land til land, og Neonsfeer oppfordrer deg til å være klar over disse potensielle kostnadene før du legger inn en bestilling hos oss.

Hvis du nekter å betale toll og avgifter ved ankomst til destinasjonslandet, vil varene bli returnert til Neonsfeer på kundens bekostning, og kunden vil motta en refusjon for den betalte verdien av varene, minus returfraktkostnadene. De opprinnelige fraktkostnadene refunderes ikke.

Artikkel 18 - Ytterligere eller avvikende vilkår

Tilleggsvilkår eller avvikende vilkår fra disse generelle vilkårene skal ikke være til skade for forbrukeren og må dokumenteres skriftlig eller på en måte som gjør det mulig for forbrukeren å lagre dem på en tilgjengelig måte på et varig medium.